חדשות

על מה התלוננו הכי הרבה תושבי ראשל"צ, 33 אלף פעם, למוקד העירוני ונרשם בכך שיא? אז מה הכי הפריע לתושבי העיר בשנה האחרונה?

התוכנית לשנה הבאה היא להאיץ את פרויקט "עיר חכמה" שישים את ראשון לציון במרכז הבמה העולמית בתחום וכמובן להמשיך ולקדם ביתר שאת פעילות בתחום נושא איכות הסביבה שהיא חלק מהשקפת עולמי, המיטיבה עם הסביבה ובעלי החיים.  לא בכדי, תושבי ראשון לציון מוקירים את פועלה של החברה לביטחון ולסדר ציבורי שעושה לילות כימים על מנת להבטיח את ביטחונם ורווחתם של תושבי העיר".

גם השנה, מדווחת החברה לביטחון, כי עיקר הפניות למוקד העירוני עסקו בחניות רכב. למעשה, יותר מ-33 אלף פניות נגעו רק לעניין זה, נתון שיא ביחד לשנים עברו. כמעט 26 אלף  פניות עסקו בחניית רכב קל, הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון, מתוכן כמעט 1800 פניות בנוגע לחניות במקומות השמורים לנכים. השנה התקבלו במוקד העירוני 3185 פניות של רכבים חוסמים, מדובר בנתון הנמוך בעשור האחרון, כאשר השיא נרשם ב-2015 אז התקבלו 4386 פניות בנושא. עוד תחום שבו נרשמה ירידה- חניית רכב כבד בניגוד לחוק. בשנה החולפת נרשמו 2832 פניות לעומת 3254 פניות ב-2016. בחברה לבטחון מסבירים את הירידה בפתיחת חניון מסודר לרכב כבד במתחם העסקים שורק.

בשונה מהפניות על חנייה של רכב קל, בתחום הפרעות רעש כאן הגרף הפוך- כמות הפניות, שעסקו ברעש ברחוב או בגינה מצד בני נוער, היא הנמוכה ביותר בעשור האחרון. 1060 פניות של בני נוער מרעישים ברחוב בשנה החולפת לעומת 3121 פניות ב-2011. ירידה של כמעט 70 אחוז. גם כמות הפניות על רעש בגינה צלל מ-4672 פניות בשנה החולפת לעומת 11,340 פניות ב-2016.

תופעה מעניינת נרשמה בשיעור הפשיעה בראשון לציון, מנתונים שהתקבלו ממשטרת ישראל עולה כי למרות הגידול המתמיד באוכלוסיית העיר, לא בלבד ששיעור הפשיעה לא עלה, הוא למעשה ירד באופן קבוע כך שבשנה החולפת נרשמו 1171 עבירות כלפי רכוש לעומת 4372 עבירות לפני כעשור (2009), צלילה משמעותית של 74%. אין ספק שלחברה לבטחון יש תרומה משמעותית לכך, עיריית ראשון לציון היא מהרשויות הבודדות בישראל המפעילה חברה לביטחון עם נוכחות משמעותית ברחובות. אם לא די בכך, לאחרונה החלה לפעול בעיר יחידת השיטור העירוני של משטרת ראשון לציון והחברה לביטחון שלה הוקצו משימות ממוקדות לשיפור איכות חיי התושבים. כמו כן, ראשון לציון היא העיר המרושתת ביותר בישראל. כ-1400 מצלמות פרוסות ברחבי העיר ומשדרות בסיבים אופטיים למוקד העירוני. נתוני משטרת ישראל מאמתים את סקרי תחושת הבטחון המציבים את ראשון לציון בצמרת הערים.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לבטחון, מקסים בביצקי, הוסיף: "החברה לביטחון וסדר ציבורי הוכיחה את נחיצותה להבטחת שגרת החיים בעיר. אציין כי גם בחופשת הפסח תופעל תוכנית 'לילה שקט' שבה עשרות פקחים וניידות ישמרו על השקט בחופשת החג. התוכנית הוכיחה את עצמה ותורמת רבות לשמירה על איכות חיי התושבים".

תחום נוסף שזוכה לתשומת לב מיוחדת הוא המוכנות לחירום. בשנה האחרונה החברה לבטחון השקיעה רבות ברכב ובהצטיידות במערכות קשר ומערכות שליטה ובקרה לניהול משברים ומוכנות העיר לחירום. בשנה האחרונה נערכו 1118 תרגילים בבתי הספר ובגני הילדים, שיא בעשור האחרון.

פעילות נוספת, שנמצאת תחת אחריות החברה לבטחון, ותפסה תאוצה בשנים האחרונות- שיעורים, סדנאות וסימולטורים בתחום בטיחות בדרכים. בשנה האחרונה 16,200 תלמידים עברו הדרכה בבית הספר לבטיחות בדרכים במערב העיר. עוד 22 אלף תלמידי יסודי בעיר עברו הדרכה בבתי הספר וכן 5400 ילדים בגני הילדים. כמו כן למעלה מ-16 אלף תלמידי חטיבות הביניים עברו הכשרה והדרכה ו-6200 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים.

אגב, לא רק תלמידים עוברים הדרכות תחת מטה בטיחות בדרכים, גם 23 אלף אזרחים ותיקים השתתפו בפרויקט "נתיבי זהב" שמטרתו להעלות את המודעות בקרב בני הגיל השלישי בנוגע לבטיחות בדרכים כהולכי רגל.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות