חינוך

שוב: תלמידי ראשון לציון ייצגו את ישראל בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בירך את התלמידים על ההישג: "אני גאה בתלמידי העיר שבכישרון רב משלבים יצירתיות וטכנולוגיה ובונים רובוטים חכמים ומורכבים. אין לי ספק שגם השנה הם יחזרו כאלופי עולם".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, הוסיפה"זו גאווה גדולה למדינה ולראשון לציון בפרט, שנבחרות שלנו מצליחות כך. ישר כוח גם לצוות מכון ורדי ומרכז המצוינות העירוני שמנחה ומלווה את התלמידים. אני גאה בנערים והנערות שלנו, בשוויון המגדרי שיש בנבחרות ובמצוינות העירונית שהחל הצוות המקצועי המלווה כבר לפני כעשור. מאחלת הצלחה רבה לנבחרות העיר באליפות העולם ומשוכנעת שהחוויה וההתנסות תתרום להם בעתיד".

הקבוצה הצעירה ביותר "רובופייב" מהמרכז העירוני למצוינות, כוללת את תלמידי כיתות ד'-ה': יהב תושיה, רן ורדיאן, שירה רץ דיין, שני דאי ועידו הוברס, התמודדה בקטגוריית ריקוד עד גיל 13. התלמידים בנו שני רובוטים, חתן וכלה, שרקדו אחד עם השנייה. כל אחד מהרובוטים הורכבו ארבעה חיישנים ושישה מנועים.

הקבוצה השנייה, שהתמודדה בקטגוריית ריקוד למתחילים, נקראת "רובו-טויס" וחברים בה תלמידי שכבות ח' ו-ט'- רוני מרקוביץ, ארבל עוז, עדי פורת, עילם הבר ואביב קינן. התלמידים בנו הופעה של חדר ילדים שקם בלילה לתחייה, בין היתר- קוף עם מצלתיים, בלרינה, ארונית מסתובבת ופיצ'רים נוספים. סך הכל שולבו 18 מנועים על כל רובוט, שני חיישנים ותקשורת בלוטוס.

הקבוצה השלישית התמודדה בקטגוריית "הופעת במה למתקדמים", קטגוריה השמורה למי שזכה בעבר באליפות העולם. התלמידות מיכל לזר, נועם צבי, זואי רבי, מעין ברזילי ויובל ברנשטיין, יצגו את ישראל, ואת ראשון לציון כמובן, בתחרות שהתקיימה לפני כשנתיים בנגויה שביפן. התלמידות ממרכז למחוננים רון ורדי בנו הופעה של המערב הפרוע. עם סוס הולך, רקדן שרוקד למוזיקה קאנטרית ביחד עם הרקדנית מיכל לזר ועם רובוטית נוספת, ומערכות אוטונומיות כגון גדר שמסתובבת על ידי קרן לייזר וקקטוסים עם לדים וחיישן אולטקאסוני.

הקבוצה הרביעית, קבוצת Gnd התמודדה בקטגוריית כדורגל במשקל קל (עד 1.1 ק"ג). בקטגוריה זו כל קבוצה בונה ומתכנתת חלוץ ושוער המשחקים בזירת כדורגל.  על החלוץ והשוער מספר רב של חיישני פס, IR ומצפן במטרה לעקוב אחר הכדור, לתפוס אותו ולנוע לעבר השער של היריב ולהבקיע גול. הקבוצה זכתה במקום הראשון לאחר מספר משחקים צמודים ומותחים ולבסוף ניצחה במשחק האחרון 8-15 את היריבה מרחובות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות