משפט

תל אביב, חולון, ראשל"צ וערים מהשרון עתרו נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ: "לא יכולים לישון בגלל המטוסים והרעש. עליו לקבוע מגבלות לרעש"

חשוב לציין, כי היישובים הסובלים מרעש המטוסים הנוחתים מצויים בכל המעגל סביב נתב"ג, שכן הנחיתות, להבדיל מההמראות מתבצעות מכל הכיוונים ולא רק לכיוון מערב.

עוד יודגש, כי להבדיל מההמראות אשר נפסקות בין 01:40 ל-05:00 בבוקר (מה שקרוי 'עוצר לילה'), הנחיתות  בנתב"ג מותרות 24/7 364 ימים בשנה, וזאת בניגוד למקובל בעולם המערבי, שם בדר"כ מתקיים עוצר גם בהמראות וגם בנחיתות.

האפשרות לנחות בנתב"ג בכל שעות הלילה הביאה בשנים האחרונות את החברות האירופאיות לתכנן את לוח הטיסות שלהן, כך שב'זמן המת' (בלילה) יטוסו לנתב"ג במקום לשלם דמי 'חניית לילה' באירופה, מה שהביא לתדירות נחיתות בנתב"ג בלילה העולה לעיתים על זו שביום.

מצב דברים זה הוגדר על ידי ראש עיריית חולון זה לא מכבר כך: "נתב"ג הפך להיות פח הזבל הלילי של אירופה על חשבון תושבי מרכז הארץ".

עוד מובהר בעתירה, כי גם אם ריבוי הנחיתות בלא כל מגבלה של שעות ורעש אכן מביא להוזלת מחירים, צריך בכל זאת להביא לידי איזון מבחינת האינטרס הציבורי, את הרווח הכלכלי למדינה ולרשות שדות התעופה בפרט, למול מתן האפשרות לשינה סבירה לכמיליון וחצי התושבים החיים בסמיכות לנתב"ג.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות