חינוך

מעשה יוצא דופן ומרגש של תלמידי מקיף ח' בראשון לציון. בזמן שהיו בטיול החליטו להתנדב בבית אבות

רכזת התפתחות אישית ומעורבות חברתית במקיף ח', סיגל גרינפלד-מיטלמן, מספרת: "מזה כמה שנים שאנחנו משלבים ארבע שעות של התנדבות בקהילה במהלך הטיול השנתי, עשינו את זה בדימונה, ירושלים, טבריה ונהריה, בהתאם למיקום המסע. ההתנדבות נעשית בבתי יתומים, הוסטלים של אנשים בעלי צרכים מיוחדים ומפעלים שבהם עובדים אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

כמו כן יש לעיתים התנדבות לפעילות חקלאית במסגרת "השומר החדש". התלמידים משקיעים 100% ממרצם בפעילות, עושים ככל יכולתם לשמח את המעורבים בעשייה. המשוב שאנו מקבלים ושקבלנו גם השנה מחמם את הלב. מבחינתנו אין ספק שפעילות זאת הינה תוספת משמעותית העיקר לתלמידנו וכך גם לכל המקומות בהם הם מתנדבים".

מקיף ח' לא לבד,  תלמידי כיתות ט' במקיף ד' שילבו בטיול השנתי לצפון הנגב, התנדבות באתר ארכיאולוגי פעיל לצד רשות העתיקות. זו השנה הרביעית שהתלמידים משלבים התנדבות בקהילה. הם חופרים, מנפים, מתעדים ועושים למעשה כל מה שנדרש מהם בשטח. אגב, התלמידים עצמם מתכננים את הטיול מתחילתו ועד סופו. הם לומדים על המסלול, שולחים כוח חלוץ לבניית התוואי, מתאמים עם ספקי מזון ואתרי לינה ומכינים את האוכל. למעשה אין כל הדרכה חיצונית, התלמידים הם מדריכי המסע.

במקיף ט' תלמידי בית הספר מתנדבים מזה שנים במסגרת הטיולים השנתיים. למשל התנדבות בבתי אבות, קטיף במסגרת "השומר החדש", התנדבות במוסדות לחינוך מיוחד, שיתופי פעולה עם בית ספר בדואי, אריזת מצרכים לנזקקים ועוד. גם במקיף י"ג משלבים התנדבות באתר ארכיאולוגי פעיל.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות