חינוך

הנערות של חשמונאים בת ים ראשונות המתמטיקה

במהלך כל השנה התלמידות במסגרת התכנית מקבלות העשרה והעצמה בנושאי המתמטיקה והמדעים, נפגשות עם מנהלים בכירים בחבות הייטק מובילות כמו אמדוקס, נפגשו את הנהלת בית החולים וולפסון שמנוהל ברובו על ידי נשים, סדנאות בנושאי מגדר, קורס רחפנים, וכל זה במטרה להראות לתלמידות שנשים וגברים כאחד, ואם רק ירצו – הן יוכלו להגיע לכל תפקיד מפתח בתעשייה. אשר אזולאי רכז התכנית בעיר: "התרגשתי לראות את הבנות שלנו מדגימות ידע כל כך מעמיק במתמטיקה, דבר שיעזור להן בעתיד להשתלב בתעשיות מתקדמות ובכך לצמצם את הפער המגדרי. זוהי נקודת שיא לפעילות ענפה שהבנות זוכות לה".

תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" הינה תוכנית הפועלת בבת ים כבר מספר שנים, ומטרתה לקדם לימודי מדעים בקרב נערות. במסגרת התוכנית, שמפעיל אגף החינוך  בשיתוף ארגון "כל ישראל חברים", במסגרתו  מאתרים נערות בעלות פוטנציאל ללימודי מדעים ומלווים אותם לאורך החטיבה והתיכון בשלושה מסלולים: שאיפה, הצלחה ומצוינות. שאיפה העלאת רף השאיפות של הנערות מעצמן בתחומי השכלה וקריירה. מסלול זה מאופיין בעיקר במפגש קרוב עם נשים מצליחות מעולם ההיי-טק הישראלי. הצלחה– העלאת תחושת המסוגלות העצמית של הנערות על-ידי סדנאות העצמה עצמית והעצמה מגדרית. אנו מאמינים כי דרך הרחבת אופקים והעצמה בשני תחומים אלו, לנערות תהיינה הבנה יותר עמוקה של עצמן ושל היכולות שלהן, יכוונו גבוה יותר וישקיעו בלימודיהן. מצוינות – העלאת ההישגים של הנערות בחטיבת הביניים במטרה להגיע ולהתמיד במקצוע מדעי מוגבר בתיכון בצד 4 או 5 יחידות לימוד במתמטיקה. מסלול זה מאופיין על-ידי תגבורים לנערות וחידוד הכישורים של הצוות החינוכי בבתי-הספר דרך השתלמויות וסדנאות.

 

צילום: אבי מזרחי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות