"נלחמים על כל ילד"
עוד תוכנית שפועלת בבתי הספר ברחבי העיר נקראת הצלח"ה (הכלה, צ'ופרים, לימודים, חברה והעצמה), מדובר בתכנית ששמה לה למטרה להעניק תמיכה רחבה לתלמידים בעלי קשיים חברתיים התנהגותיים, תלמידים עם פערים לימודיים במקצועות הליבה ותלמידים בסכנת נשירה.
הלמידה במרכזי הצלח"ה מתבצעת בקבוצות קטנות עם יחס אישי לכל תלמיד. הסיוע בתחום החברתי-התנהגותי נעשה באמצעות פעילויות העשרה, העצמה ותרפיה בתחומים: יצירה, מוסיקה, ספורט אתגרי, אמנויות לחימה, תרפיה עם בעלי חיים, תרפיה בצילום ועוד.
לכל הפרויקטים האלו מצטרפות מועדוניות חינוך שמטרתן להעניק הזדמנות שווה וצמצום פערים במטרה להביאם לסיום 12 שנות לימוד וכן מדריכי מוגנות בבתי הספר הפועלים למניעת תופעות של שוטטות, נשירה גלויה וסמויה של תלמידים וכן יצירת סביבה בטוחה ומוגנת לתלמידים.
המדריך מהווה חלק אינטגרלי מצוות בית הספר ועובד בשיתוף פעולה הדוק עם יועצת בית הספר, רכזי שכבות והמנהלים. המדריך מהווה אוזן קשבת לתלמידים ממקום אמפטי ולא סמכותי ומאפשר חזרה של תלמידים למעגל ההצלחה.
ליאל אבן-זהר, מ״מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, הוסיפה: ״אנחנו שמחים באחוזי הנשירה הנמוכים בעיר ומודים למנהלים, לצוותי החינוך ולמנהל החינוך על העשייה בנושא. מבחינתנו, כל ילדי העיר צריכים ללמוד בה, ולסיים בה תיכון, בהצלחה ובאופן שיאפשר להם להיות אזרחים טובים למדינה, להתפרנס ולהצליח בהמשך חייהם. תהליך הפחתת הנשירה הוא תהליך ארוך שנים ואני כמובן שמחה היום לראות שאנחנו קוצרים את הפירות״.