תרבות

תיאטרון גבעתיים שינה את שמו לתיאטרון אריה אליאס. יהורם גאון: "אריה היה הלוחם והמנצח הראשון עלי במות ישראל, שהתעקש לשחק כפי שהוא ולא הרים ידיים"

עוד המשיך יהורם גאון, על חברו, אריה אליאס:

"והיה עוד עולם קסום בו מָלך , בו לא שמו לב למבטא שלו , עולם הילדים , לכן היה האיש הכי אהוב בארץ כשהוצגה הידרה "שכונת חיים." והוא ניצח כי אי אפשר היה לעמוד בקסמו. כמה שהאיש הזה היה אהוב… מנער ועד זקן , ולא היה מי שלא אהב את יחזקאל בעל המכולת. בסוף היו חייבים להרכין בפניו ראש ולתת לו לשחק , כי כשרונו היה שופע והקהל נטרף על דמותו שופעת החום, ולא חשוב באיזה תפקיד , אם מושיקו (מקזבלן )אליאס שם , מובטח שנהנה. שיחקתי איתו בשלוש ורסיות של קזבלן וקשה לתאר איך במצבי לחץ בהם עמדתי, גם על הבמה וגם מחוצה לה, כמה עיניו המחייכות והמילה הטובה והמחזקת שלו, היוו לי תעצומות נפש , ומסתור מרוחות סערה.

ביקרתי אותו סמוך ללכתו מעמנו לעולם שכולו טוב, והוא שמח לבואי , אבל זה כבר לא היה אריה שהכרתי, הוא הביט בי ודרכי , וראיתי איך מוחו נובר בין תאיו ,המעורפלים, לשחזר את ימינו המשותפים, שהיו סיפור אהבה והוקרה בן שנים רבות, הוא הביט בי וחייך כאילו אצר בתוכו, סוד גדול, כאילו כבר ראה דברים אחרים עולמות שמעבר,,, שעָין רגילה לא מסוגלת לראות.

תיאטרון אריה אליאס ,(בו ישחקו שחקנים עם כל המבטאים הקיימים בארץ), הוא נצחונו הבלתי מעורער של השובב הניצחי , בנה הגאה של יהדות המזרח , אריה אליאס יהי זכרו ברוך."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות