גבעתיים

אולם אריה אליאס

מיד לאחר עלייתו שירת בפלמ"ח ובהמשך בצה"ל במלחמת העצמאות. בשנות ה-50, לאחר כישלון להשתלב בתיאטרון הישראלי, פנה אליאס לביים במגזר הערבי. רק באמצע שנות ה-60 עשה אליאס שם לעצמו עם ליהוקו בשנת 1965 לאחד התפקידים הראשיים בסרט "הילד מעבר לרחוב". לאחר מכן זכה להכרה ושיחק במספר יצירות קולנועיות שזכו להצלחה, ובהם "עליזה מזרחי" ו"מרגו שלי". ב-1971 גילם את את דמותו של "אלברט" לצד שייקה אופיר בסרט "השוטר אזולאי", שהיה מועמד לאוסקר וגרף את גלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הזר.

ב־1973 שיחק לצד יהורם גאון בסרטו של מנחם גולן "קזבלן" שהפך לקלאסיקה ולאחר מכן בלהיטים "צ'ארלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר". בשנת 1976 פנה גם לטלוויזיה והחל לשחק בסדרה "שכונת חיים" של הטלוויזיה החינוכית. ההצלחה של אליאס נמשכה גם בשנים לאחר מכן. הוא כיכב בסרטים "נורית", "המובטל בטיטו", "אבא גנוב" ורבים אחרים. בשנת 2003 זכה בפרס ספיר על משחקו ב"מסעות ג'יימס בארץ הקודש". באותו הטקס הוענק לו גם פרס מפעל חיים. באותה שנה השתתף גם בסרט "הכוכבים של שלומי".

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין בדבריו כי אליאס היה מגדולי השחקנים עליו גדלו דורות רבים של ילדים ומבוגרים וכי כבוד הוא לעיר ולתושביה כי השחקן הגדול מונצח כאן אצלנו בתיאטרון.

במהלך הערב בהנחייתו של מנכ"ל התיאטרון דוד קיגלר הוצגו על גבי מסך לקהל מבחר קטעי קולנוע וטלוויזיה בכיכובו של אליאס.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות