חינוך

שתי ספריות ברמלה זכו ויצוידו מחדש במסגרת תוכנית חומש של משרד החינוך

בימים אלו מפרסם המשרד את תוצאותיו של הקול קורא הראשון שיצא בנושא ומודיע על 57 הספריות הראשונות שיזכו לתקציב כולל של כ־5 מיליון שקלים לצורכי בנייה, שיפוץ והצטיידות. כמחצית מאותן ספריות יהיו ספריות חדשות לחלוטין. התקציב הוקצה על בסיס דיפרנציאלי המשכלל  את הרמה סוציו־אקונומית של הרשות על פי הלמ"ס, מדד הטיפוח הבית  ספרי וגודל בית הספר. מתוך 57 הבקשות שאושרו מרחבי הארץ – כ־16 מישובים ערביים, 16 מישובים בדואים ו־7 מישובים דרוזיים.

תוכנית החומש לחידוש ולשיפוץ הספרייה הבית ספרית  הינה  נדבך תוספתי חשוב בתכנית הלאומית רחבה ועמוקה לחיזוק הקריאה והכתיבה, ומהווה מנוף בלתי מבוטל לצמצום פערים ולמתן הזדמנות שווה לכל ילד.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב מסר: "ספריות בתי הספר הינן חלק בלתי נפרד מהלב הפדגוגי הפועם של המוסד החינוכי. מחקרים רבים מצביעים על כך שתלמידים שנהנים משרותיה של ספריה מקצועית ומצוידת כהלכה קוראים יותר ובעלי יכולת מחקר, הבנה והבעה טובים יותר. לאחרונה סיים המשרד סקר רחב היקף הבוחן את מצבם של כלל הספריות הקיימות במערכת החינוך. בעקבותיו, העמדנו תכנית חומש ייעודית ויצאנו במהלך התחדשות רחב היקף בספריות שמהוות תשתית משמעותית לחיזוק הקריאה והכתיבה ואמצעי חשוב לצמצום הפערים בחברה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות