תרבות

תערוכות חדשות במוזיאון פתח תקוה לאמנות

תערוכה נוספת שתוצג במוזיאון היא "פעולות על מקום". אוצר: ולדמר טטרצ'וק (פולין)
תערוכה של אמנים עכשוויים מפולין. העיר היא סיפור שלעולם לא נגמר, מִכְרֶה של זיכרונות, מקום ליצירת משמעות ומקור להשראה. העיר היא נושא התערוכה– ומרבית העבודות מתעדות פעולות שונות שנעשו באתרים בעיר.עבודת וידאו של האמן הפולני המפורסם מירוסלב בלקה, המציגה את מפת לובלין שמוצבת במחנה הריכוז הנאצי מיידנק, ממקדת את התערוכה וקובעת את הטון שלה. העבודות המשתתפות בתערוכה מתייחסות לעיר לובלין שבפולין, אבל המחשבות שהן מעלות והאופן שבו הן מהדהדות בצופה רלוונטיות לכל עיר באשר היא, ולא מוגבלות לעיר הזו בלבד. השאלה האם רחובות העיר הם מקום לאמנות– נותרת פתוחה.
העבודות באדיבות האמנים וגלריה לבירינת, לובלין. נעילה:5 בינואר 2019.

בערב הפתיחה – GoraParasit עם המופע "Electric Dreams":
אוסף של פיסות של אינפורמציה מרחבי הרשת. סצנות מסרטים, סרטוני יוטיוב, דיווחי חדשות ונאומים היסטוריים מתלכדים, והופכים לאקט תיאטרלי בעל ממשות פיזית. במהלך המופע, שחקנים משחזרים בדיוק מירבי כל קטע שנאסף, דרך פעולת "ליפסינק" גופנית. היצירה היא פרק חדש בגוף עבודות מתמשך של האמנית, אשר עבודתה המאופיינת באסתטיקה אפלה, פותחת פרשנויות חדשות לאופן שבו אנחנו צורכים דימויים ביומיום, ולמתח הגופני שמתחבא תחתם. המופע בשיתוף ניסן נתיב ופסטיבל פרינט סקרין הבינלאומי לאמנות דיגיטלית
מוזיאון פתח תקוה לאמנות נפתח מחדש בשנת 2004, והוא אחד המוזיאונים המובילים והמשפיעים בישראל. המוזיאון זוכה לשבחים במגזינים ובעיתונים המובילים בארץ ובעולם, מארח מעל 100,000 מבקרים בשנה בתערוכות מרתקות, יוזם מגוון פרויקטים חברתיים וחינוכיים, עורך סימפוזיונים, סדנאות ואירועים מיוחדים. המוזיאון מציב חלופה למוזיאונים הגדולים באמצעות תערוכות העוסקות במרחב התרבות המקומי ומקדם שיח ביקורתי רב-תחומי, תוך מתן במה לאמנים צעירים, ששפתם האמנותית משקפת קול מקורי ואחר.

מוזיאון פתח תקוה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח תקוה. שעות פתיחה: ב', ד', ו', שבת, 10:00–14:00; ג', ה' 16:00–20:00, דמי כניסה: 20 שקלים; בשבתות הכניסה חינם.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות