חדשות

אורן חפץ שובר שתיקה: "ברוורמן שמר על הקופה הציבורית, הוא הרחיק מהעירייה את כל הקומבינטורים"

בתור חבר מועצה הייתה לך ביקורת על ראש העיר ואפילו פרשת שנה לפני הבחירות.

"ברמה האישית פרשתי כי קצב העבודה במגזר הציבורי איטי מדי בשבילי. ציפיתי לעשות יותר. לטובת כל אלה שניסו להכפיש וצעקו במועצה "מה הובטח לך" אז ידוע שלחבר מועצה שעוזב יש צינון של שנה וחצי ולכן פרשתי שנה לפני. אי אפשר לפגוע בשמי הטוב. מה שעצוב שכל אלה שהכפישו , צעקו וקיללו רוצים להמשיך להיות נציגי ציבור ועוד משתפים פעולה ביניהם".

לזכותו של ראש העיר אני יכול להגיד שני דברים:

"הוא ישר. הוא הרחיק מהעירייה את כל ה"קומבינטורים", הוא לא הסכים לעשות דברים לא חוקיים והוא שמר על הקופה הציבורית   למרות שפוליטית זה פעל נגדו. והכי חשוב, הוא לא משקר. פיו וליבו שווים. לא קל כחבר מועצה לשמוע "לא" מראש עיר, אבל אני מעריך אותו מאוד על היושרה והדאגה לקופה הציבורית.

"שנית, הערות שהערתי נלקחו בחשבון וחלקן יושמו. לשבת על כסא ראש העיר זו אחריות רבה ואיציק מתנהל בצורה ראוייה. לא מתלהם ועובד בשקט ומקצועיות. אני מאמין שהציבור לא יבחר במתמודד שצועק ומתלהם– בטח כאלה שחוץ מצעקות לא יכולים להציג שום עשייה אמיתית. אפשר לבדוק את דברי. שום כלום".

מישהו ספציפי?

"מספיק לראות את ישיבות המועצה או את היקף השילוט בעיר. מי מממן את זה? מה האינטרס? אני יכול להגיד בלב שלם שלאיציק אין קבלנים או אנשי עסקים מאחוריו. הוא לא חייב כלום לאף אחד ויכול לפעול בידיים נקיות. במדינת ישראל שפוליטיקאים נחקרים על ימין ושמאל איציק הוכיח למרות הצעקות של האופוזיציה כל הקדנציה שהוא ישר . זה ראש עיר שאני רוצה. אני לא רוצה ראש עיר שבחמש שנים האחרונות מומן באופן לא חוקי ע"י גורמים אינטרסנטים שהוא יצטרך להחזיר להם".

ומה לגבי הרשימות למועצה?

"לאור נסיוני כחבר מועצה אני מבין את החשיבות של רשימה חזקה לראש עיר. הצבעה מפוזרת יוצרת הרבה רשימות קטנות ש"סוחטות" את ראש העיר. ומה שעצוב שכל הרשימות האלה התפרקו במהלך הקדנציה. לאורי התפרקה הרשימה, לשונשיין התפרקה הרשימה, לליכוד…..זה לא שורד. אם אנחנו רוצים עירייה כמו בב"ש למשל צריך לתת לראש העיר רשימת אכפת חזקה".

יגידו התושבים שכל הפוליטיקאים אותו דבר

"למדתי שהתשובה לתלונות היא עשייה ולא דיבורים. פ"ת עיר מסובכת לניהול. שכונות ישנות וחדשות. ציבור חילוני ודתי, צעיר וותיק. ראש עיר צריך לטפל בכולם בתוך מסגרת תקציבית. אני קורא את ההבטחות של המתמודדים ושואל את עצמי איך תקיימו הכל בתוך התקציב הקיים? זה פשוט לשקר.או גרוע יותר לא להבין את גודל האחריות.

"איציק הראה בחמש השנים עשייה אמיתית. יש עוד הרבה מה לעשות, אבל החינוך, התרבות, המתנסים, האירועים – התושבים מרוצים. יש הרבה מה לשפר בתחום הניקיון ומאמין שזה יטופל. גם ברמת הסטטוס קוו בין דתיים לחילוניים המצב טוב יחסית לערים אחרות בארץ. לחילונים יש תרבות חופשית, מרכזי בילוי ופעילויות ייחודיות. לדתיים יש אירועי תרבות ייחודיים, מבני חינוך ויהדות . אני מכיר אישית את הפוליטיקאים הדתיים ויותר מכיר תושבים דתיים מכל הזרמים בעיר ואומר לך שאנחנו חיים בשלום אחד עם השני ולא תעזור שום הסתה בעניין. מתמודדים מעלים קמפיין פוליטי שנועד להסית. לא ראוי".

מה אתה צופה שיקרה בבחירות?

"אני מאמין שהציבור יצא להצביע בהמוניו. הרבה מעל ה 50 אחוז מהבחירות הקודמות. ראינו שאחוז הצבעה נמוך הוביל לסחטנות פוליטית. אני מקווה שהציבור ייתן אמון בשלטון הקיים כדי שימשיך לשפר את העיר, ולא ילך אחרי אותם מתמודדים שמציגים סרטונים קצביים, שמכפישים במקום להראות עשייה ( שביננו לא ממש היתה) ולמעשה פונים לציבור רק חצי שנה לפני הבחירות. מה שעצוב שיום אחרי הבחירות הם מתחבקים ,באים לקחת את חלקם בעוגה והפעילים שלהם שהתפרעו ואיבדו אנושיות נשארים לבד עם עצמם".

מה תאחל לתושבי העיר

"תושבי פ"ת אנשים נפלאים וההוכחה היא חיי הקהילה בכל שכונה…אחרי שהפוליטיקאים יסיימו להסית אותנו אחד נגד השני אני מקווה שנמשיך לאהוב אדם ולחיות יחד בשלום ובכבוד, דתיים וחילוניים, שכונות הדרום והצפון, צעירים ובוגרים. טוב לי בעיר הזו, טוב לי עם האנשים בעיר הזו ואני שמח שאני חלק מהקהילה שחיה פה.

"אני פונה לתושבים לצאת ולהצביע. מעבר ליום השבתון שעוזר לעניין, יש חשיבות גדולה לייצוג הוגן במועצת העיר. בקדנציה הקודמת לרשימות הדתיות היו 9 מנדטים, שהם 33.3% מחברי המועצה, אך בקרב הקואליציה הם היו מעל 50%. חלקם באוכלוסייה קטן יותר . אבקש להדגיש, אין בעיר כפייה דתית וצרכי כל התושבים חשובים. אבל יש משמעות לייצוג הולם".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות