תל אביב - יפו

עיריית תל אביב-יפו הגישה הבוקר עתירה לבג"צ נגד החלטת שר התחבורה שלא לבצע את עבודות הקמת גשר יהודית בשבת

כזכור, הקמתו המתוכננת והמתואמת של גשר יהודית נדחתה עקב התערבות שר התחבורה, לאור סוגיית השבת.
העיכוב בבניית הגשר והסחבת גורמים נזקים כבדים לתושבי העיר תל אביב-יפו ולמטרופולין. ומשכך אין בכוונת העירייה להמתין עוד והוחלט על פניה לערכאות משפטיות.
בין נימוקיה בעתירה טוענת העירייה כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת, והדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועמ"ש לממשלה רק לפני כשנה.
הקמת גשר יהודית-ביצרון היא חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי.
הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין.
ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי מסר: "הגשנו כעת עתירה לבג"ץ להמשך ביצוע עבודות הקמת גשר יהודית בשבת. העתירה כוללת בקשה למתן צו ביניים, המשעה את החלטת שר התחבורה ישראל כ"ץ ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר, גם בשבת, כמתוכנן ועד להכרעת בג"ץ.
הקמת הגשר היא חלק מהמדיניות שלנו לחיזוק המארג העירוני, חיבור בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל ושימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי. החלטת שר התחבורה להפסקת העבודות בשבת התקבלה ממניעים פוליטיים צרים ובהיעדר סמכות. ואף על פי כן – גשר יהודית יוקם גם יוקם".

צילום ראובן קופיצ'ינסקי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות