חדשות

סקר מכון סמית לגבי הבחירות בבת-ים: ברוט ובכר עולים לסיבוב השני, כשברוט מוביל

מנגד, בדק הסקר מה היה קורה אם אלי יריב היה עולה לסיבוב השני מול יוסי בכר: במקרה שכזה היה בכר עולה ל-42 אחוזי תמיכה, בעוד יריב היה מקבל 28 אחוזים. נתונים דומים התקבלו גם בסקר של מינה צמח אשר בוצע עבור מפלגת העבודה ואלי יריב.

עוד עולה מהסקר כי מרבית הציבור הבת-ימי חושבים כי יש לבחור בראש עיר חדש, שאינו אחד מהמועמדים הוותיקים שהתמודדו כבר לראשות העיר בעבר.

הסקר של סמית נערך בימים 27-28 לאוגוסט, בקרב 500 איש מתושבי בת-ים בני 17 ומעלה. טעות הדגימה המקסימלית היא 4.5 אחוז. הסקר הזה, שהינו הסקר האמיתי היחיד שפורסם, בא לאחר שבימים האחרונים הופצו בבת-ים פרסומים שונים אשר בתחתיתם נכתב במפורש כי: "הם אינם סקרים מייצגים, אינם מקצועיים, ואינם מדויקים".

יש כאלו המערכים כי מדובר במעין ספין שבא להגדיל את כוחו של בכר וכן את כוחו של אלי יריב, בכדי להביא להתמודדות לכאורה בין השניים בסיבוב השני. דבר שלפי הערכות מחנה בכר יכול לשחק לטובת ראש העיר המכהן אם יתמודד שוב מול יריב, אותו ניצח כבר במירוץ הקודם.

הסקרים האחרונים מאשרים סקרים קודמים שפורסמו בשבועות האחרונים, והם מצביעים על מגמת התחזקות של ברוט, שצבר ניסיון ניהולי רב בניהול מערכות ציבוריות ומתמודד בפעם הראשונה על ראשות העיר, מול בכר אשר ספג באחרונה ביקורת קשה על העלאת הארנונה, העיכובים בפתיחת שנת הלימודים – בעיקר בגני ילדים שונים, וכן בנוגע לבעיות הניקיון והשירות הלקוי לתושבים.

כעת ממתינים בעיר לראות כיצד ינהגו אלי יריב ואורי בוסקילה, והאם מישהו מהם יחליט להתמקד הפעם בבחירות למועצת העיר ולא בראשות העיר. במטה של ברוט פועלים על מנת לעורר את הציבור הבת-ימי ולהגדיל את אחוז ההצבעה, שכן על פי הסקרים ברוט צפוי לנצח בהנחה ואחוז ההצבעה יגדל כפי שאכן מעריכים שיקרה. עם זאת, לאחר הבחירות הקודמות, בהם הצביעו כ-30 אחוזים בלבד, איש אינו מעוניין לקחת סיכונים מיותרים, ובמטה אומרים כי בכוונתם להילחם על כל קול עד לרגע האחרון, בלי קשר לסקרים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות