חדשות

אחרי 20 שנה של מחלוקות, ראש עיריית פ"ת ברוורמן הצליח להוביל לחתימה על מתווה פינוי בינוי לשכונת דגל ראובן צה"ל. התושבים: "נתנו לנו את החיים שלנו במתנה"

אחד מהגורמים שהיה מעורב בכל התהליך מספר: "זו הייתה מלאכת מחשבת. לא מעט אינטרסים וחשדנות שיחקו לרעה בפרוייקט הזה. כל צד משך לכיוון שלו ולך תמצא את שביל האמצע בסיפור המטורף הזה. צריך להגיד שאפו לברוורמן על הסבלנות",
כך או כך, לאחר שנים של מאמצים, והנה היום סוף כל סוף נרשם רגע היסטורי בהתחדשות העירונית של העיר פתח תקוה. הבוקר חתם ראש העיר איציק ברוורמן, יחד עם מהנדסת העיר והיזמים חברת "אוץ" וחברת הקבלנים "חושן" על מתווה של אחד הפרויקטים החשובים ביותר בהתחדשות עירונית בפתח תקוה, בשכונה שכבר כולם חשבו שהסיכוי לעשות זאת אפסי.
במסגרת הפרוייקט יבנו מאות יחידות דיור גדולות יותר ומרווחות ויקומו בניינים חדשים שיהפכו את השכונה המיושנת הזו לאחת השכונות האטרקטיביות ביותר בעיר.
אחד הדיירים סיפר כי לאורך כל התהליך היו לא מעט חילוקי דעות וכי לא מעט יזמים ודיירים חיפשו לגזור קופונים מה שהקשה על סיום טוב לפרשה הזו.  "היה הרבה בעיות ומתיחות בין האנשים. מדובר בשכונה קשה ומאוד מורכבת עם דירות קטנות וזנוחות בצפיפות איומה – שכונה לא קלה. תודה לאל שאנחנו סוף סוף הגענו לנקודה הזו. ראש העיר ברוורמן הצליח לחבר בין כולם ולהביא לכך ש- 92 דיירים חתמו על הפרויקט. זה לא פשוט".
הפרויקט המוסכם יציע את הפיני בינוי הבא לדיירים: כל דייר יקבל דירה עם תוספת של 25 מ"ר על הקיים ללא עלות. מי שירצה דירה גדולה יותר יוסיף קרוב ל-120 אלף שקל  ומי שירצה דירה של ארבעה חדרים, 110 מ"ר, יתבקש להוסיף קרוב ל- 320 אלף שקל.

"זה ישדרג את כל האזור, 107 דיירים יהיו שמחים ומאושרים והחיים שלהם ישתנו מהקצה אל הקצה". צילום: דוברות פ"ת

אחד הגורמים שהיה מעורב בפרויקט, אמר": "לאחר הסבל של כל השנים, לא רק הדיירים ירוויחו מזה, אלא גם האזור כולו. מדובר באזור מאוד אסטרטגי שישנה את פני המקום כולו".
בכך מצטרף פרויקט פינוי-בינוי זה לפרויקט חידוש מרכז העיר ולעוד פרויקטים של התחדשות עירונית בפתח תקווה, שמיצבה את העיר כאחת מחמש הערים עם התחדשות עירונית הגדולה ביותר – זאת מתוך מתווה של ראשי העיר שמאמינים יותר בהתחדשות עירונית על פני בניה חדשה בלבד, כמתווה לחיזוק וחידוש השכונות הוותיקות בעיר.
רק לאחרונה נבחר ראש העיר ברוורמן, על ידי המגזין "מיגדלים" העוסק בהתחדשות עירונית, לאחד מ-70 האנשים המשפיעים בהתחדשות העירונית בארץ.
ראש העיר, איציק ברוורמן, התייחס הבוקר למתווה שנחתם: "הפרויקט המורכב הזה דרש המון סבלנות ורגישות משום שהיו לא מעט התנגדויות ומחלוקות. הצלחנו להתגבר על כל המכשולים ואנו ממשיכים במרץ ליישם מדיניות של התחדשות עירונית. בעיניי זו המדיניות שצריך לבצע בפתח תקווה".
ההתרגשות של הדיירים לא יודעת גבולות. יובל טנצר, תושב השכונה, אומר שההתרגשות עצומה, "ההסכם הזה אחרי עשרים שנה אי אפשר שלא להתרגש ממנו. אנשים סבלו בשכונה הזאת. תבוא תראה איך גרים פה. זה התעכב במשך 20 שנה בגלל הועד הקודם" . בתשובה לשאלה, אמר טנצר כי הוא מאוד מעריך את ברוורמן שבמשך שנים האמין בפרוייקט והצליח במקום שקודמיו נכשלו. "הוא עשה עבודה מצויינת. כל הכבוד לו. התכנית הזאת תשנה את כל השכונה", אמר טנצר.
תושב אחר, חיים, המשמש כגם כנציג של השכונה אמר:  "זה ישדרג את כל האזור, 107 דיירים יהיו שמחים ומאושרים והחיים שלהם ישתנו מהקצה אל הקצה. אנשים מעוטי יכולת יקבלו דירת 90 מטר חינם. הילדים שלי חיים 20 שנה בבית סוהר ועכשיו כל החיים שלהם ישתנו. נתנו לנו את החיים שלנו במתנה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות