רמת גן

העולם הדיגיטלי שייך גם לגמלאים

במסגרת התוכנית הארצית, בני נוער מתנדבים מכיתות י' משמשים כמדריכים המעבירים ידע בתחום הדיגיטלי לאוכלוסיית הוותיקים בקהילה. בני הגיל השלישי לומדים כיצד להשתמש באינטרנט ובאמצעי תקשורת שונים באופן יעיל, בשילוב הדרכות, הרצאות, סדנאות ויצירת מיזמים מקוונים שיספקו מענה לצרכיהם השונים. בני הנוער מצדם זוכים להכשרה בתחום על מנת שיוכלו לשמש כמדריכים, כאשר המפגשים עם האזרחים הוותיקים המשתתפים בתכנית תורמים לחיבור בינאישי ולממשק בין-דורי הדדי.
בתוכנית "מועדון גלישה" שהופעלה בתיכון אורט "אבין", 17 תלמידי כיתה י' חנכו 17 גמלאים ממועדון שקמה, ולימדו אותם נושאים טכנולוגיים רבים, כדוגמת סביבת העבודה בתוכנת חלונות, שימוש באפליקציות, קניות מקוונות, דוא"ל, רשתות חברתיות, צילום בסמארטפון, עיבוד תמונות, הכנת סרטונים, הכרת הסמלים ככלי תקשורת ונושאים חשובים נוספים. כל התכנים שהועברו הקנו למשתתפים תובנות באשר להתנהלות יומיומית מול בני משפחה וגופים ציבורים, תוך חיבור מרגש וידידותי לתלמידים המדריכים.
במפגש האחרון שהתקיים במסגרת התכנית, התלמידים העניקו לאזרחים הוותיקים משטח לעכבר שעל גביו תמונה קבוצתית של המשתתפים, בעוד האזרחים הוותיקים העניקו לתלמידים מתנות וברכות, וכרכו חוברת בה כל אחד מהם כתב את רשמיו מהלימודים המשותפים.
שושי, משתתפת בתכנית, סיכמה את הפעילות: "הודות למפגשים עם תלמידי 'אורט אבין', רכשתי ידע ויכולת ליצור קשרים וירטואליים עם נכדיי, חברים ובני משפחה. כמו כן, הייתה לי הזכות ללמוד שימוש נכון במנועי חיפוש, מבלי לטבוע בים של מידע".
עדן צוברי, תלמידה בתיכון אורט אבין: "זכיתי להכיר אנשים נפלאים, מדהימים ומקסימים, שמלאים בשמחת חיים וצעירים בנפשם".
דליה לין, מנהלת אגף החינוך בעיריית רמת-גן: "'מועדון גלישה' היא תכנית חינוכית ערכית ממדרגה ראשונה, המטפחת את הקשר הבין דורי ומאפשרת לשני הצדדים לתרום מיתרונותיהם. התלמידים המתנדבים תורמים מהידע שלהם ומצד שני נתרמים ושואבים מניסיון החיים והסיפורים המרתקים של בני הגיל השלישי. משמח לגלות שהקשר ההדדי אף ממשיך לאחר הפרויקט ובכך נוצרת מערכת שורשית ומכילה בקהילה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות