תרבות

פסטיבל הפסטיבלים של סוזן דלל: העונה הבינלאומית 2018

מספרד יגיעו להקות ויוצרים מובילים מספרד הנותנים פרשנות עכשווית לפלמנקו ולמחול עכשווי בספרד כיום: הצמד רוחאס ורודריגס יוצרי הפלמנקו הדינאמי ביותר בספרד, ,יעלו בבכורה עולמית את יצירתם "כחולים החיים" -העוסקת באושר. הסולן וכוריאוגרף הפלמנקו ואל ליניאן, הנודע יעלה את vיצירה (ריקוד המחבר) – פנטזיה שבה דמויות הכוריאוגרף והרקדן מתאחדות. להקת נובה גלגה דה דאנסה בראשותו של הכוריאוגרף חיימה פבלו דיאז, תעלה את "להיות"- מופע בו תערובת של שפות כוריאוגרפיות הכוללות מחול גליסיאני מסורתי, מחול ספרדי מסוגנן, מחול עכשווי ופלמנקו. להקת אמיליו אוצ'נדו, תבצע את היצירה שירוקו (סופת חול) המוקדשת לגאות ולשפל של הרוח, לשינוי ולתנועה, ומרחיבה את גבולות המחול המסורתי . להקתו של שרון פרידמן תגיע מספרד עם "כל הדרכים"- מחול לשבעה רקדנים החוקר את האוטופיה של ההרמוניה הנצחית, מצב אליו מגיעים לאחר פתרון סכסוכים אישיים ומציאת מקומנו הראוי על פני האדמה. להקת המחול קור'סיה תעלה את Cul de Sac יצירתם של שני הכוריאוגרפים האיטלקיים, אנטוניו דה רוסה ומטיה רוסו המשלבת אלמנטים מתוך קולנוע, צילום, ספרות ופיסול בהשראת עולמו של הפסל הספרדי חואן מוניוס. רקדנית הפלמנקו מריה חונקל, מי שזכתה לכינוי "להבת אש", תעלה בליווי זמרים וגיטריסט את היצירה "רגשות".
גם אמנים ישראליים משתתפים במסגרת יוקרתית זו : להקת רמנגר עם קרן פסח, , להקת קומפאס של מיכל נתן המארחת את הרקדן הספרדי אדריאן סנטנה והזמר קובי זרקו.
מרחבי העולם ובמסגרת תל אביב דאנס יגיעו עוד: הכוריאוגרף הידוע בנג'מין מילפייה, אחד האמנים הבולטים ביותר במאה ה-21. עם להקתו " לוס אנג'לס דאנס פרוג'קט" ברב רפרטוארי הכולל שני דואטים מאת מרתה גרהאם , "לימודי באך "(חלק ראשון) ו"דרך אורפאוס" מאת מילפייה.
זוכי תחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית בסיאול עם ארבע יצירות מחול מאת הכוריאוגרפים המבטיחים של קוריאה, מברזיל ובשיתוף פעולה מיוחד עם סוזן דלל תגענה 3 להקות מחול ברזילאיות שתבצענה 3 יצירות מחול של הכוריאוגרפים הישראליים: אלה רוטשילד, אייל דדון ואורלי פורטל.
מצרפת ובמסגרת אירועי דאנס פראנס ,יתקיימו מופעים בתאריכים שבין ה- 19 לאוקטובר ועד 27 באוקטובר ובהם: "סופה של מערכה" יצירתו של הכוריאוגרף הישראלי יובל פיק הפועל בצרפת בביצוע להקתו, "פרופסור"- יצירתה של הכוריאוגרפית הצרפתייה המרתקת מוד לה פלאדק, מהמרכז הלאומי לכוריאוגרפיה אורליאן . יצירה בהשראת יצירתו של המלחין פאוסטו רומיטלי ו"היפהפייה הנמה" של הכוריאוגרפית הלן בלקבורן בביצוע להקת הבלט שליד בית האופרה בראן תעלה את יצירתה של הלן בלקבורן . עיבוד עכשווי ושונה מהמקובל למוסיקה מעובדת מאת מרטין טטריאולט על בסיס יצירתו של ציקובסקי. היצירה לכל המשפחה ומדגישה את קשר הדורות שבין ילדות לנערות ולבגרות.
מחירים: 285-120 שקלים
קופת מרכז סוזן דלל 035105656
להזמנת כרטיסים באתר המרכז 24/7 www.sdc.org.il

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות